Lidmaatschap

Na de uitvaart: wat nu?

Iedereen beleeft de dagen voor een uitvaart anders. Ook na de uitvaart verschilt het rouwproces per persoon. Sommigen proberen de draad zo snel mogelijk weer op te pakken en anderen hebben meer tijd nodig om hun draai weer te vinden. Hierin is niks goed of fout, het is belangrijk dat men rouwt op eigen manier en tempo.

Praktische keuzes

Natuurlijk houdt onze zorg niet op na de uitvaart. Het is onvermijdelijk dat er na de uitvaart nog dingen geregeld moeten worden. Daarom stellen we direct informatie beschikbaar voor de afwikkeling van de nalatenschap.

Wanneer het na de drukte weer stil wordt, nemen wij contact met u op. Wanneer u hier behoefte aan heeft, spreken wij zo’n twee weken na de uitvaart af. Enerzijds om samen terug te blikken op de uitvaart en te horen hoe het met u gaat. Anderzijds om praktische zaken zoals een grafmonument of asbestemming en mogelijke bedankkaartjes te bespreken.

Nabestaandendesk

Het laatste waar u zich mee bezig wilt houden is het afhandelen van administratieve zaken van de geliefde waar u afscheid van heeft moeten nemen. Zoals uitschrijvingen van de overledene uit abonnementen, het blokkeren van rekeningen, het opzeggen van verzekeringen en het uitkeren van bepaalde premies.

Wij bieden u de service van de De Weerd Nabestaandendesk. Een digitaal platform in samenwerking met Closure waar u terecht kunt voor het afhandelen van deze zaken. Via één melding wordt het overlijden bij meerdere organisaties doorgegeven. Wij informeren u per organisatie over de voortgang van de afronding of wijziging. Komt u later nog organisaties tegen? Geen probleem. Deze kunt u eenvoudig toevoegen via uw account.

Lees verder

Behoefte aan een gesprek of aan ondersteuning?

Merkt u dat u al eerder dan de beoogde twee weken behoefte heeft aan een gesprek met ons? Dan mag u ons altijd tussentijds bellen. Wij zijn in de buurt en staan voor u klaar.

Maak een afspraak

© 2022 De Weerd Uitvaartverzorging. alle rechten voorbehouden. | Algemene voorwaarden | Privacy disclaimer | website: advice.nl